top of page

כיצד לרכוש בצורה נבונה באליאקספרס?


טיפים חשובים שכדאי לך לקחת איתך בדרך לעגלת הקניה


אליאקספרס (או עליאקספרס - Aliexpress) הוא אתר מסחר סיני בבעלותו של אליבאבא (עלי-באבא, Alibaba) אשר הוקם בשנת 2010. האתר הוא מסוג מרקטפלייס (marketplace). כלומר, האתר מהווה "שוק" וירטואלי בו מספר רב של מוכרים ועסקים קטנים.

לעומת זאת, אתר כמו אסוס (Asos) מתפקד יותר כמו חנות בקניון - המוצרים הנמכרים באתר נמכרים על-ידי החברה עצמה. בדרך כלל, באתרים כאלה, ניתן למצוא מספר מצומצם יותר של סוג מוצרים או מותגים. באתרי מרקטפלייס (כמו אליאקספרס, איביי, ואמאזון) ההיצע יכול להרגיש אינסופי.

בעוד אמאזון עובד גם כמרקטפלייס וגם כחנות (הם מוכרים מוצרים ישירות לגולשים וקונים, וגם מציעים לאנשים פרטיים ועסקים למכור מוצרים משל עצמם), באליאקספרס תוכלו למצוא רק "חנויות" ומוכרים נפרדים. כלומר, האתר אליאקפרס עובד כפלטפורמה בלבד, ולא נמכרים שם מוצרים השייכים לאליאקפרס.

תוכלו למצוא מספר רב של "חנויות" ומוכרים באליאקספרס - עסקים גדולים וקטנים כאחד, מסין וממדינות אחרות, כמו סינגפור. מאחר שרוב המוכרים והמוצרים מגיעים מסין, המחירים זולים ונוחים במיוחד לכיס הישראלי.


בשל יתרונותיו הרבים על פני אתרי מסחר אחרים, אליאקספרס נחשב לאחד מאתרי המסחר הגדולים בעולם. ברוסיה למשל, זהו אתר המסחר עם מספר הכניסות הרב ביותר, ובברזיל זהו האתר העשירי הכי פופולארי. לפי דירוג אלקסה (Alexa), אתר הבודק את הפופולאריות של אתרים ברחבי האינטרנט, אליאקספרס ממוקם מספר 37 (נכון לאוג׳ 2020) בביקורים עולמיים מתוך כל האתרים אשר קיימים כיום.



למה לקנות באתר אליאקספרס?

מגוון מוצרים זולים ואיכותיים תוך שמירה על הצרכן!

  • הגנות קונה. אתרי קניות מסוימים דואגים לשמור על המוכר. באליאקספרס, הלקוח תמיד צודק ומוגן. אם הזמנתם מוצר ולא קיבלתם אותו, תקבלו החזר קנייה מלא. אם המוצר שאותו הזמנתם הגיע אך לא כמתואר - גם עליו תקבלו החזר החלקי ובמקרים מסוימים אף החזר מלא. אם יש לכם בעיה עם המוצר, תוכלו להעלות סוגיה עם המוכר. אם הבעיה לא נפתרת ביניכם, תוכלו לפנות אל צוות האתר והם יעזרו לכם ליישב את המחלוקת. למוכרים רבים ישנה אפשרות של "החזר חינם" באמצעותה תוכלו להחזיר את המוצר תוך 15 יום מקבלתו ולקבל החזר, גם אם הוא הגיע בזמן וכמתואר.

  • ביקורות. באליאקספרס ניתן לצפות בדירוג ובביקורות של כל מוצר בפני עצמו ובנוסף לכך גם דירוג של כל מוכר וחנות. לכל מוכר ישנו פרופיל בו תוכלו לראות כמה זמן הם מוכרים באתר, כמה ביקורות יש להם ומה אנשים כתבו על חווית הקנייה דרכם.

  • מגוון המוצרים. באליאקספרס (כמו באתרי מרקטפלייס נוספים) תוכלו למצוא ממש כל דבר - בגדים, נעליים, צעצועים, מוצרי קוסמטיקה, אלקטרוניקה, תוספי מזון, והרשימה עוד ארוכה…

  • מחירים זולים. באתר אליאקספרס תוכלו למצוא מחירים זולים במיוחד. למעשה, מוכרים רבים קונים ישירות מאליאקספרס ומוכרים את אותו המוצר במחיר יקר יותר באתרים אחרים כמו איביי או אתרי מסחר משלם עצמם.


טיפים חשובים לקנייה נבונה באליאקספרס

קראו, הפנימו, ופעלו בהתאם!

  • ערכו חיפוש לפי קטגוריות כדי למצוא את המוצר המתאים עבורכם. לדוגמה, אם אתם מחפשים מכסה מגן לטלפון הסלולרי, תוכלו לכתוב בשורת החיפוש phone case ויופיעו לפניכם היצע ענק של מוצרים שונים בדף תוצאות החיפוש. תוכלו לעבור עמוד אחר עמוד ולראות מגנים מכל הסוגים והצבעים. שם תוכלו לצמצם לפי אופציה של משלוח חינם או לפי מחיר. אך ישנה דרך נוספת לחיפוש. אם תלחצו על הקטגוריה Cellphones & Telecommunications יופיעו לפניכם עוד ועוד אופציות שיעזרו לכם לצמצם את החיפוש עד שתמצאו את מה שאתם מחפשים בדיוק. בדוגמה הספציפית הזו, לדוגמה, תוכלו להתקדם אל Phone Bags & Cases ושם יופיעו לכם אופציות של סוגי מגנים שונים, כגון Waterproof Cases (עמידים בפני מים) או Wallet Cases (מגנים דמויי ארנק, בהם יש מקום לאחסון כרטיסים ושטרות). ככל שתפרטו יותר, כך תמצאו את מבוקשתם מהר יותר.

  • בדקו ממי אתם קונים. בכל עמוד של מוצר ישנה אפשרות ללחוץ על שם המוכר או החנות. שם תוכלו למצוא מידע באשר לכמה זמן הוא נמצא באתר בתור חנות ומה הדירוג שלו. אם הקונה נמצא זמן רב באתר ויש לו דירוג גבוה, קיים סיכוי טוב יותר שהוא אמין. כמו כן, המוכר כנראה ירצה לשמור על הדירוג הגבוה שלו, ויהיה מוכן לענות לכם על שאלות (ובוודאי לא ירצה להסתכן על ידי מכירה של מוצר פגום).

  • קראו את הביקורות - תמיד! היתרון הבולט של אליאקספרס זה ביקורות לפי מוצר. כל מוצר נמכר בכמויות (לעומת אתרים כמו אטסי) ולכן תוכלו לראות ביקורות על המוצר אותו תרצו לקנות מקונים קודמים אשר קיבלו את המוצר וניסו אותו.

  • קראו את כל הפרטים בעמוד המוצר. לפעמים המוכר יציין שצריך לכתוב לו הודעה לפני שמבצעים משלוח. במקרים מסוימים תמצאו שרשום בכתב הקטן שהתמונות לא משקפות את המוצר כפי שהוא באמת. חשוב גם לא לפספס מידע חשוב - לדגמה, שהמוצר מגיע רק בצבע אחד (למרות שבתמונות נראה שיש מבחר גדול של צבעים) או שהמוצר האלקטרוני מגיע עם מטען שלא מתאים לחיבור ישראלי. תוודאו שעברתם על העמוד כולו לפני שאתם מבצעים את המשלוח.

  • תיצרו קשר עם המוכר. אם יש לכם ספק לגבי כל דבר, צרו איתו קשר וודאו יחד איתו כדי למנוע בעיות בהמשך.

  • בדקו מה עלות המשלוח - וקחו בחשבון מכס. אל תמהרו להתלהב ממחיר אטרקטיבי במיוחד של מוצר, לפעמים עלות המשלוח עלולה להיות גבוהה במיוחד. קחו בחשבון שאם אתם מזמינים מוצר יקר, יתכן ותצטרכו לשלם עמלות ומכס. כל עוד שווי המוצר שהזמנתם פחות מ-75 דולר, הוא פטור ממס. על מוצר שעלה בין 75 דולר ל-500 דולר תצטרכו לשלם מע"מ של 17% מעלות המוצר. אם המוצרים שקניתם עלו יותר מ-500 דולר - או אם קניתם טבק או אלכוהול - תצטרכו לשלם גם מע"מ וגם מכס ומס קנייה. תוכלו לקרוא עוד על חוקי הייבוא באתר של כל זכות כדי שלא תהיו מופתעים בעת קבלת החבילה בארץ.

  • דרגו את החוויה שלכם. האם המוצר שקיבלתם איכותי? המוכר היה מנומס וענה על השאלות שלכם? קחו רגע אחד לדרג את החוויה שלכם, כך, תוכלו לעזור לקונים עתידיים, וכן - גם למוכר עצמו, אם מגיע לו - פרגנו!

  • אם המחיר מפתה מדי - חשבו שנית. כמו בכל מקום אחר, יש להפעיל שיקול דעת. אומנם תוכלו למצוא באליאקספרס דילים טובים ומחירים מפתים, אבל אם משהו נראה טוב מדי כדי להיות אמיתי - אולי זה באמת המצב. אל תסתכנו במוצר מאכזב שלבסוף ייזרק לפח.

  • אל תשלחו כסף למוכר ישירות. אם המוכר יוצר אתכם קשר מחוץ לפלטפורמת האתר, ומבקש, מכל סיבה שהיא, כסף, אמצעי תשלום אחר או אפילו את אחד מפרטיכם האישיים - אל תשתפו פעולה והפסיקו מיד בתהליך! ברגע שתסכימו לדבר כזה, צוות האתר לא יעזור לכם במקרה שמשהו ישתבש.

  • אל תסמנו אישור הגעה על מוצר לפני שבדקתם אותו. קיבלתם פתק דואר רשום שהחבילה מחכה לכם בסניף הדואר הקרוב? חכו מעט עד שתוכלו לבדוק אם המוצר תקין, ועולה בקנה אחד עם תיאורו בדף המכירה.

  • לפעמים דווקא כדאי לשלם על משלוח. מספר רב של קונים בוחרים לקנות דווקא באליאקספרס מאחר שמוצרים רבים שהאתר מציע, זכאים למשלוח חינם. חשבו שנית. אם עגלת הקנייה שלכם מכילה מוצר יקר או שביר, חבל לחסוך על משלוח כמה דולרים בודדים ולהסתכן בכך שהמוצר לא יגיע אליכם או לחילופין - שבור. אם כבר שילמתם על מוצר, תשקיעו עוד טיפה בשביל לוודא שהוא יגיע אליכם שלם. כך, תוכלו לקבל מספר מעקב, ולבדוק בכל זמן נתון היכן החבילה שלכם נמצאת כשהיא בדרך אליכם.


ולסיום - שחררו!

גם הסמארטפון שלך מיוצר בסין - אז מה?!

לא בכדי אליאקספרס הוא אחד אתרי המסחר הגדולים בעולם. האתר מציע חווית קנייה נוחה, אשר ניתן להתאים לכמעט כל מטרה. ברגע שלומדים להתרגל לממשק האתר ולהשתמש בו בצורה נבונה ואופטימלית, תוכלו למצוא כמעט כל אשר תחפשו. מאחר שאתרי מרקטספלייס מציעים מוצרים מסין, הכסף שלכם הולך רחוק יותר. תשתחררו מהתפיסה שמוצרים סיניים הם רק חיקויים באיכות נמוכה - תוכלו למצוא מוצרים איכותיים שיחזיקו לכם זמן רב. ברגע שתשתלטו על אופן הקנייה באליאקפרס, מהר מאוד יגיע היום בו לא תאמינו שאי פעם עמדתם בתור לשלם בקופה בקניון, רק בשביל לקנות כמה עטים בודדים. שתהיה לכם קנייה נעימה, מהנה, והכי חשוב - נבונה!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page